Direktlänk till inlägg 19 augusti 2013

Min träningsblogg!

Av Oskar Green - 19 augusti 2013 21:45

Hej! Har nu läst massor med tränings bloggar och blev sugen på att starta en egen!
Här kommer ni kunna läsa mina stavfel, om min träning, kost och annat som händer på och utanför gymmet!


Tänkte smyg starta med ett litet inlägg idag.
Dagens pass på gymmet bestod av, inte helt oväntat ett så kallat TB-pass. Detta pass är uppkallat efter min gode vän Tom B. Enligt Tom så ska ett riktigt pass på gymmet bestå av biceps och bröst!!
Som alla andra rejäla och riktigt stora grabbar på gymmet så är det TB på måndag som gäller.
Jag och min träningspartner Daniel "Stora vader" Marberg började med lite uppvärmning på Crosstrainern, 1.23min för att vara exakt. Efter en gedigen uppvärmning inkl stretch så intog vi bänkpressen. Här skulle det lyftas tungt och väldigt få reps, allt för att se så grov ut som möjligt. Efter att ha grymtat upp 80 liter mjölk 2ggr så var jag inte särskilt nöjd, så vi fick se oss om efter nästa passande övning.
Efter att fått syn på en stång, modell böjd inkl 20kg på, så började curling maffian sitt arbete. Snabba reps med liten vattenpaus emellan. Nog med biceps, och på cablecrossen för ännu en bröst övning. Efter x antal svin tunga reps så blev Mr Smith ledig och Marberg såg sin chans att få umgås. Herr Vad intog en så kallad "strög position" och det blev några lyft i den sneda positionen.
Resten av passet flöt på bra och jag kände musklerna blev nästan groteskt stora under min stora t-shirt. Jag tog tillfället i akt och kavlade upp ärmarna.
Har man pump, så ska det synas!

Passet avslutades i fåtöljerna vid entrén där en viss Gustav Myrberg försökte locka in mig och min vapendragare till ett zumbathon på 2h. Efter noga övervägande så insåg vi båda att vi knappast skulle passa in bland "de smala" och var tvungna att tänka på vårt rykte inom bodybuilding branchen.

Efter lite umgänge åkte jag raka vägen till Pizzeria Venezia och hämtade en kebabrulle.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Oskar Green - 23 september 2013 20:48

Eftersom jag missade två pass i helgen, så var tränings suget inte att leka med! Förväntningarna var skyhöga på dagens TB-pass! Passet började precis lika dåligt som min mage dagen efter en hård kväll. Det kändes lite oroligt, bubbligt och inte m...

Av Oskar Green - 19 september 2013 18:44

Det är viktigt att använda lite engelska så jag inte tappar alla läsare som inte pratar svenska. Dom är ändå ganska många! Antal besökare på x-force en måndag: 16353 Antal besökare på x-force en torsdag: 12! Äntligen fick jag lite utrymme bland ...

Av Oskar Green - 17 september 2013 21:25

Today was a good day! Älskar verkligen tisdagar! Veckans överlägset bästa dag! Dels för att tisdag är tisdag OCH det är ben som står på menyn! Jag tänkte ta hojjen till Xet men pärlan hade samlat på sig spindelnät, så det fick bli bilen. Gårdagens k...

Av Oskar Green - 16 september 2013 19:14

Efter att ha varit helt utan inspiration och motivation till att blogga, så har jag efter alla påtryckningar tänkt o göra ett försök till. Inte helt oväntat så har jag valt att börja igen på en måndag. Dagens uppladdning har varit optimal! Lugnt ...

Av Oskar Green - 27 augusti 2013 19:07


Ligger just nu och mår så jävla illa! Mina ben är mos och jag orkar inte röra mig en meter! Bra pass med andra ord! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards